Říká se, že rodinu si člověk nevybere. Vy teď můžete! Její výkon, který bude přesně odpovídat Vašim požadavkům. Její ovládání, snadné, bez zbytečných složitostí. Její pocit z jízdy, který je skutečně CLAAS. To vše patří do naší rodiny - a také do té Vaší. ATOS.
Čtyřválcový motor dává modelu ATOS 300 delší rozvor pro větší stabilitu při přepravě a výkonové rezervy pro práci s těžkým tahem a vývodovým hřídelem.
Tříválcový motor činí motor ATOS 200 lehčím a kompaktnějším. Mimořádně působivý je jeho hladký chod a nízká spotřeba paliva při částečném zatížení.
ATOS splňuje emisní normu Stage IIIB. Její zavedení přináší rozsáhlou redukci emisí znečišťujících životní prostředí.
DOC je zkratka pro dieselový oxidační katalyzátor. Složky výfukových plynů znečišťující životní prostředí, jako jsou uhlovodíky a oxid uhelnatý, oxidují společně se zbytkovým kyslíkem a tím jsou zneutralizovány. Inteligentní elektronické řízení recirkulace výfukových plynů s chlazením (EGR) snižuje navíc v závislosti na aktuálních provozních podmínkách emise pevných částic a dusíku.
Veškeré komponenty emisního systému se nacházejí pod kapotou motoru. Díky tomu Vám nic nebrání ve výhledu z kabiny
ATOS je k dispozici se třemi různými variantami převodovky, které se přizpůsobí Vašim individuálním potřebám.
*Čtyři rychlostní stupně jsou k diposizi pouze u ATOS 200
*Čtyři rychlostní stupně jsou k diposizi pouze u ATOS 200
Se třemi variantami převodovek můžete ATOS přizpůsobit Vašim požadavkům. Na levé straně volantu se nachází dobře přístupná reverzace, volitelně je k dispozici elektronická reverzace REVERSHIFT nebo mechanická reverzace. Pro zvláštní použití jsou k dispozici dvě skupiny plazivých rychlostí. Ty umožňují minimální pojezdové rychlosti od 326 m/h při jmenovitých otáčkách motoru.
S reverzací změny směru jízdy REVERSHIFT, která je u převodovky TRISHIFT dodávána sériově, můžete na spojkový pedál téměř zapomenout: SMART STOP umožňuje pohodlné zastavení bez použití spojkového pedálu. Tlačítko spojky na řadící páce přináší mnoho výhod především při přepravě. Kromě toho umožňuje REVERSHIFT zvláště při práci s čelním nakladačem citlivou a rychlou změnu směru jízdy.
Ve verzi ECO dosahují převodovky TWINSHIFT a TRISHIFT maximální pojezdové rychlosti 40 km/h při nízkých otáčkách motoru. To se projeví pozitivně na spotřebě paliva při přepravních pracích.
ATOS | 350 | 340 | 330 | 240 | 230 | 220 | |
Motor | |||||||
Počet válců | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
Max. výkon (ECE R 120) | kW/k | 80/109 | 75/102 | 65/88 | 71/97 | 65/88 | 56/76 |
Max. točivý moment (ECE R 120) | Nm | 435 | 405 | 354 | 371 | 354 | 341 |
Max. objem palivové nádrže | l | 145 | 145 | 145 | 130 | 130 | 130 |
Převodovka | |||||||
HEXASHIFT | ● | ● | ● | ● | ● | ● | |
CMATIC | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | ○ | |
Zadní zvedací závěs | |||||||
Max. zvedací síla na připojovacích bodech | kg | 3600 | 3600 | 3600 | 3600 | 3600 | 3600 |
Hmotnost | |||||||
Max. povolená celková hmotnost | kg | 7500 | 7000 | 7000 | 6200 | 6200 | 5500 |